2010. augusztus 6., péntek

Őszibarackos - mézes szappan



Őszibarack - méz kecsketejes szappan

Olíva-, pálma-, kókusz-, szója-, és napraforgóolaj, kecsketej, őszibaracklé, méz, geránium és citromfű illóolaj, szárított citromhéj, az extra ápolásról pedig shea vaj gondoskodik.

Őszibarackot szedtük, csodaszép, érett, illatos gyümölcsöket. Tudtam hogy ha hazaérek, őszibarackos szappant készítek. Az őszibarack a száraz bőrt regenerálja, rugalmasabbá teszi. Használják pattanásos bőrre, bőrbetegségekre, kitűnő antioxidáns. Azt hiszem méltó párjául választottam a mézet, régebben már mindent leírtam róla. A illatokkal bajban voltam. A barackillat a lúgtól sajnos elvész, próbáltam valami szolid kellemes illatot adni neki. A geránium illó antibakteriális, sejtregeneráló hatású, kitűnő az ekcémás bőrre is. Az illatával nem vagyok kibékülve, így mindig keveset használok belőle, és magában soha. Most citromfüvet kapott társul és remekül kiegészítik egymást mind hatásban, mind illatban.
A márványozás sajnos nem jól sikerült, talán túl szolid lett (akár csak az illata), legközelebb kicsit több narancsszín csíkot próbálok belevarázsolni...

2 megjegyzés:

  1. Szia Kera!

    Nagyon szépek a szappankáid, én is Somogyban lakom és szappant is főzök meg foltvarrással is foglalkozom olvastam az egyik szappanodba használsz szója olajat én csak egyetlen flakonnal tudtam beszerezni az egyik boltban szeretném ha irnál ,hogy hol szerzed be ezeket pl shea vaj avokádó és mangó vaj. köszönöm válaszodat előre is .

    VálaszTörlés
  2. Szia Kata!
    A shea vajat a biomaci webáruházból rendeltem 500 gr-ot 5000 Ft-ért. Mangó vajat még nem használtam, avokádóvajat a cosmio.hu-ról lehet rendelni, bár nem olcsó... Ezek állítólag sokkal olcsóbbak, ha e-bayről rendeled, de én még onnét nem mertem vásárolni :(
    Szójaolajat anno a herbaházban vettem, eddig abból gazdálkodtam, de szokott lenni az Intersparban is (így lehet talán, hogy a spár üzletekben is, de ott nem nagyon járok)
    Merre laksz Somogyban?
    Remélem tudtam segíteni. Era

    VálaszTörlés