2010. október 17., vasárnap

Babafürdető kontra natúrszappan

Az előző bejegyzésem folytatásaként nézzük, mit tartalmaz a babafürdető, amelyet szívünk csücskére, a gyerkőceinkre kenünk nap mint nap. Anya vagyok én is, így magamból kiindulva azt gondolom, mindenki a legjobbat akarja adni a gyermekének. Vajon mindig az a legjobb, amit a reklámok ránktukmálnak? Vagy az ár az ami arányos a minőséggel? Vagy a szép csomagolás, ami a polcról mosolyog ránk „vegyél meg”? Mi alapján döntsünk hogy a legjobbat adjuk? Szerintem nézzük meg az összetevőket elsősorban, aztán jöhet a többi…

Ez a babafürdető a mi szappan előtti kedvencünk volt. (szándékosan nem írok márkát) Nekem nem lett túl meggyőző az eredmény, de mindenki döntse el maga:

Összetevők: Aqua, Sodium Laureth Sulfate (SLS), Coco-Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, PEG-18 Glyceryl Oleate/cocoate, Parfum, Chamomilla Recutita Extract, Bisabolol, Lavandula Angustifolia, Tilia Cordata, Maltodextrin, Glycerin, Butylene Glycol, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Citric Acid, Sodium Chloride, Sodium Lactate, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben, Ethylparaben, Sodium Benzoate.

Ami kicsit biztató, hogy a borotvahabnál jóval kevesebb, „csak” kétféle kimondottan káros anyagot találtam benne, (az SLS-t és a Glycerint már leírtam a szó szoros és átvitt értelmében is az előző bejegyzésben, nem ismételném magam) Ami viszont aggasztó, hogy az összetevőket a termékben szereplő mennyiségük csökkenő sorrendjében kell szerepeltetni a listában, ami azt jelenti, hogy az SLS jó nagy mennyiségben került bele.

Kikékítve azok vannak, amik szintetikumok, de nincs az emberi szervezetre bizonyítottan káros hatásuk. A végén a potassium sorbate, a parabenek mindegyike és a sodium benzoate is szintetikus tartósító anyag, fel nem foghatom, hogy miért kell egy baba tusfürdőbe 9 féle tartósító?

Ethylparaben, Phenoxyethanol -nál pedig ezt találtam: mint tartósító nem engedélyezett, ezért főleg mint nedvesítő vagy lágyító szerepel. ???? hát ezt én nem értem, egyik célra nem engedélyezett, gondolom mert káros, más megjelöléssel viszont használható?

A tartósítószereknél szinte mindegyiknél azért szerepelt ám az is, hogy allergizálhat! (a férjem a parabenek nagy részére pl allergiás)

Amikor szappanokat kezdtem készíteni, elsősorban az motivált, hogy a gyerkőceim minél kevesebb káros, mérgező, vagy szintetikus anyaggal találkozzanak. Tudományosan bizonyított tény, hogy a bőrön át kétszer olyan könnyen szívódnak fel a veszélyes anyagok, mint a tápcsatornán keresztül, ezért gondoltam úgy, hogy nem csak a táplálkozás során kellene elkerülnünk, ami nem odavaló, hanem a tisztálkodás, takarítás, mosás stb. esetében is.

Ezért készülnek a tisztán levendulás és az illat nélküli szappankáim, ezekbe nem kerül semmi olyan, amit ne kenhetnénk nyugodt szívvel a finom kis bőrükre. Sok olyan visszajelzést kaptam, hogy a 10 dkg-os szappanok a kicsi kezekbe nem férnek, így az utóbbi hét során 5 dkg-os szappanokat is készítettem, csupa-csupa gyermekbarát összetevővel.

És hogy a gyerkőcök nehezen tudnák megtanulni a szapppan használatát (ezt egy ismerősöm mondta nekem :) ) - hát ez nem igaz. Sőt az enyémek imádják és már el sem fogadják, ha tusfürdőt akarok neki adni. Mert azért, ha nem is túl nagy számban, azért található nálunk tiszta babafürdető is, elfogadható áron.

És végezetül egy tegnap esti felfedezésem, amire csak annyit tudok mondani, az eszem megáll…. Én eddig azt hittem, hogy a termékeken az összetevőket kötelező feltüntetni. Ugyan hol élek én, hogy azt gondoltam ez mindenkire vonatkozik??? Szóval a kiábrándító igazság az, hogy ha a cég fizet egy bizonyos összeget, már csak azt tünteti fel, amit akar. Hát ez mi, ha nem a fogyasztó megtévesztése? Vagy ha nem tudunk valamiről az már nincs is? Nem ragozom tovább, borzasztóan fel vagyok háborodva és becsapottnak érzem magam :(


Nagy felháborodásomban majd el is felejtettem, így néznek ki a kicsi szappanok. Készült ez a levendula illós, csokis változat, a körömvirág-makadámiaolajosból és ma fogok egy kamillásat készíteni belőle. Hogy a kismanók is válogathassanak :)

7 megjegyzés:

  1. Fincsik ezek a babafürdetők. Aztán az ekcémára meg a bőrgyulladásra, a kipirosodott fenékre először a kőolajos, rosszabb esetben szteroidos cuccok jöhetnek, és ki érti, miért húzódnak ezek a betegségek néha évekig?
    Azért abban is igazad van, mindig jó a belső tisztaságot is szem előtt tartani, vagyis a tiszta testápolókat nem feldolgozott élelmiszerekkel megtámogatni - amit minden nő tud, hogy ha sok csokit, cukrot eszünk, tönkremegy a bőrünk, a gyerekekre is igaz.
    Nagyon szép szappanok, és nagyon hasznosak is.

    VálaszTörlés
  2. Elgondolkodtató volt az írásod, az ember bele sem gondol ugyebár.
    Gyönyörűek ezek a szappankák:).

    VálaszTörlés
  3. Vissszajöttem:) Jártam Tiffany Andinál és nagyon tetszettek karácsonyi játékra készített horgolt dolgaid. No és az különösen, hogy az internetről tanultál meg horgolni. Én egészen másfél hete tanulok. Lenne egy-két tipped hová lehetne benézni egyszerű és olvasható(mert nem mindig értem a jeleket)mintáért? Előre is köszi!!:o))

    VálaszTörlés
  4. Zsuzsa, írj nekem e-mailt légy szíves, úgy egyszerűbb lesz. szappankonyha@gmail.com

    VálaszTörlés
  5. Nagyon cuki szappankák! Gondolom, élvezi majd az aprónép, mint én a nagyokat!:)))

    VálaszTörlés
  6. Szia Kera!

    No, nem leszek lusta és írok megjegyzést ide is. :)
    Nagyon örültem a soraidnak, hiszen sok kismama mindenfélét ráken a kicsire és nem érti miért ilyen, meg olyan a baba bőre és lenne jobb natúr- avagy biokozmetikumokat használnia.
    De nem csak a babákról van szó, hanem magunkról is. Sajnos nagyon sok neves multi használ mérgező vegyszereket a kozmetikumaiban és hirdeti a természetes összetevők használatát.

    De legyen eszünk és mindig nézzük végi az összetevőit a megvásárolandó kozmetikumoknak!
    Szerencsére manapság már nem is kell vagyonokat elköltenünk, ha az átlagnál egészségesebb kozmetikumokat szeretnénk használni, és ez igaz a Te szappanjaidra is, valamint akár a "Jó tudni" menüpont alatt lévő hasznos tippekre.

    No, most csak ennyi, mert nagyon bele tudnék merülni, miért nem használok hajbalzsamot, testápolót és hogyan helyettesítem ezeket a termékeket, úgy hogy szép a hajam és a bőröm is.

    További jó szappanalkotást!:)
    Vik

    VálaszTörlés